Afgelopen zomervakantie verbleven we een midweek bij Landal Esonstad. In dit vakantiepark aan het Lauwersmeer was ik een aantal jaren geleden ook al eens geweest. Wat ik me van die keer kon herinneren was vooral veel water.
We hadden toen net een peuter van twee jaar. En om heel eerlijk te zijn, kon ik pas ontspannen als mijn peuter sliep en ik zeker wist dat de deuren goed op slot zaten. Inmiddels ben ik drie kinderen verder en heb ik ook drie keer de ondernemende peutertijd doorstaan. Uit ervaring weet ik ook dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.
De afgelopen zomervakantie liep ik dan ook met geheel andere ogen door het park. En ik kon het niet laten om te denken, ‘wat stelde ik mij destijds toch aan’. Zo dichtbij zijn de waterkanten ook weer niet. Tussen de huisjes en het water zitten genoeg meters afstand. Daar klettert een peuter echt niet zomaar in. Onze ervaringen bij Landal Esonstad voelen nu dus heel anders dan die een aantal jaren geleden.
Lees meer








