Gaan mama’s anno 2025 ook naar Mars? 1

Als alles voorspoedig verloopt, dan kan rond 2024 de eerste gigantische raket met honderd reizigers en flink wat lading en voedsel vertrekken naar de rode planeet Mars.

mama-op-mars

Betaalbaar (bron NOS)

“De grootste uitdaging wordt om het project betaalbaar te maken voor de vrijwilligers die naar Mars willen, zei hij in Guadalajara. “Je kunt geen zelfvoorzienende samenleving creëren als de prijs voor zo’n vlucht op 10 miljard dollar per ticket komt.”

Musk streeft naar een ticketprijs van ruwweg de kosten van een gemiddeld huis in de Verenigde Staten: zo’n 200.000 dollar.”

Jaja, héél betaalbaar. Met een beetje geluk heb ik anno 2025 mijn gigantische familie-tunneltent ingeruild voor een fijn romantisch hotelletje. Lekker samen met de man genieten van onze oude dag. Oh wacht, 2025 is al over 9 jaar… Never mind, de kinderen (tegen die tijd pubers) tuffen ongetwijfeld nog mee met pa en ma. Niet naar Mars, tenzij er een persreisje naartoe gaat, nee hoogstwaarschijnlijk knallen we de bolide nog steeds naar Frankrijk. Of doe eens gek, misschien wel naar Spanje of Italië. 

Trendbureau Cherry LAB en ANVR onderzochten samen hoe we reizen in 2025. Voor mama’s geldt enerzijds dat vakanties nog meer dan voorheen een moment worden voor quality time met het gezin. Anderzijds hebben we als mama zijnde op reis behoefte aan me-time en willen we onze andere ‘rollen’ herontdekken of nieuw leven inblazen. Een goede balans tussen deze twee reisbelevingen vormt de sleutel tot moedersucces in 2025!

Misschien dan toch dat reisje naar Mars?

1. Home away from home

De jaarlijkse bijtank-vakantie wordt heilig in 2025, want het dagelijks leven wordt nog digitaler en planmatiger geleefd. Cocoonen en quality time met familie en vrienden zijn dan ook het uitgangspunt. Naast uitrusten willen we verbondenheid voelen en de band met onze dierbaren versterken. We zoeken comfort en veiligheid: genieten kan pas op een veilige bestemming waar alles goed geregeld is.

Zie je, weer naar dat verrekte Frankrijk…

Omdat de jaarlijkse trip een divers gezelschap kent, zijn betrouwbaarheid, flexibiliteit en persoonlijke aandacht essentieel. Er is namelijk weinig tijd te verliezen en er moet met ieders wensen rekening worden gehouden. We worden dan ook steeds creatiever in de invulling. Zo gaan we niet alleen met drie of meer generaties op reis, maar nemen we ook nog onze vrienden mee.

Ha! Wij zijn onze tijd ver vooruit. We nemen onze vrienden al jaaaaaren mee op vakantie.

Ook combineren we verschillende accommodaties; eerst verblijven we een week in een villa en daarna overnachten we in een campertje op de camping met de zoete inval.

Een villa klinkt als muziek in mijn oren.

De mannen gaan samen vissen als de vrouwen aan het winkelen zijn en (overgroot)oma en -opa spelen met de kids als papa en mama er even samen tussenuit willen.

Klinkt fantastisch! Is het al 2025?

Maar er is meer…

2. Renew yourself on the go

Jezelf opnieuw ontdekken wordt een belangrijke behoefte in 2025.

Dat kan ik me enigszins voorstellen, in 2025 ben ik tenslotte de 40 al gepasseerd.

Zowel zakelijk als privé slaan we regelmatiger een nieuwe weg in.

Hmmm, zakelijk prima! Maar privé?

Multileven vervangt lineair leven: zo kan de fase van moeder, parttime werknemer en yogafanaat worden opgevolgd door die van ondernemer en foodie. De voorspelling is dat we steeds vaker op reis gaan, alleen of met naasten, omwille van zelfontplooiing en zingeving en om oude patronen te doorbreken en plaats te maken voor nieuwe gedachten. Door te ontsnappen van je werk, gezin en je vertrouwde omgeving, kun je even echt stilstaan bij wat je hebt, jezelf weer opladen, je eigen identiteit versterken of zelfs een nieuwe ik ontdekken.

Oké, hier ben je me echt even kwijt.

Denk hierbij aan oplaadtripjes met o.a. stiltewandelingen, meditaties, yogaretraites en sapkuren. Maar ook bijvoorbeeld op maat gemaakte themareizen zoals ‘no husbands allowed’ of ‘digital detox 2.0’, waarbij je totaal disconnected bent van de buitenwereld.

Ja… Of je boekt een reisje naar Mars.

Previous ArticleNext Article

1 Comment