Review LOL Surprise Monopoly

Het klinkt zo lekker ouderwets, een potje Monopoly spelen. Maar met deze nieuwe variant is er vrijwel niks ouderwets meer aan. Het Monopoly spel ontmoet namelijk de mega hippe en populaire L.O.L. Surprise! In deze editie draait het niet om hotels of om een algemeen fonds, maar om L.O.L Surprise sterren en om glitterbelasting. Je koopt en handelt niet in straten, maar je verzamelt een L.O.L poppencollectie.

LOL monopoly

Kijk hier hoe je een L.O.L. Surprise kinderfeestje organiseert.

Het spel LOL Surprise Monopoly

Het idee van LOL Surprise Monopoly is praktisch hetzelfde als van het ouderwetse Monopoly. Echter is het wel een verkorte variant, aangezien het bord minder vakjes heeft. De hoeken zijn zoals we ze kennen en bestaan uit start, in de gevangenis of slechts op bezoek, vrij parkeren en de oh zo gevreesde direct naar de gevangenis. Algemeen fonds kaarten zijn achterwege gelaten en de Kans kaarten zijn vervangen voor, hoe kan het ook anders, Surprise kaarten. Station noord, oost, zuid, west zijn L.O.L. diertjes geworden in deze Monopoly en de straten zijn in de L.O.L Surprise wereld poppen verdeeld in verschillende kleurensets met een thema. Zoals de tegenpolen ‘Suger’ en ‘Spice’ of de glitterati ‘Queen Bee’ en ‘Kitty Queen’. En uiteindelijk draait het erom wie het meeste bezit. Wie geen geld meer heeft verliest het spel.

LOL Monopoly review

Wat vinden mijn kinderen ervan?

En dan nu een korte review. Sowieso is het uitpakken van LOL Surprise Monopoly een feestje. Met drie kinderen is dat dan ook verstandig om eventjes afspraken te maken van tevoren. Wie pakt wat uit? Het LOL Surprise verrassingseffect zit hem vooral in het uitpakken van de pionnen. Erg leuk gedaan, maar ja dat kan natuurlijk maar één keer. Over het spel zelf zijn alle drie mijn kinderen erg enthousiast. Hoewel de middelste, mijn zoon zich afvraagt waarom hij aangesproken wordt als meisje, wanneer hij zijn Surprise kaartje leest. Dat het spel verder draait om poppen, glitter en dutjesbelasting, kan hem weinig deren. Wel grappig om te ontdekken dat de valsspeel editie hem ook niet zou misstaan. Verder is het eigenlijk gewoon Monopoly, met alle frustratie en spanning erbij.

Win het spel LOL Surprise Monopoly

Lijkt LOL Surprise Monopoly jou ook wel wat? Goed nieuws, ik mag namelijk één spel weggeven. Laat op social media, Facebook of Instagram een reactie achter en je zit automatisch in de race voor het spel.

Ben je ook zo enthousiast en wil je niet afwachten? Bestel LOL Surprise Monopoly dan bij Bol.com.

Winactie is afgelopen.