Review Nintendo Switch spellen

nintendo switch review spellen

Het afgelopen jaar hebben mijn kinderen aardig wat uurtjes versleten op de Nintendo Switch. Dat deden ze met verschillende spellen. De één wat leuker dan de ander. Maar alle spellen die passeerden kregen een kans, want ontdekken op de Nintendo Switch is toch het leukste wat er is. En bovendien kun je pas echt een oordeel vellen, als je een spel voor de Nintendo Switch ook daadwerkelijk gespeeld hebt. Alle spellen in deze review zijn dus uitvoerig getest. Het meest door mijn zevenjarige zoon. Want hij is nu eenmaal de opper-game-verslaafde in dit huis.

Review Just Dance 2019

Ik lig in een deuk wanneer ik mijn meiden Just Dance 2019 zie spelen. Dit is het eerste spel op de Nintendo Switch waar mijn meiden helemaal enthousiast van worden. Mijn zoon daarentegen heeft het na drie dansjes wel weer gezien. Mag ik nu weer Minecraften? Maar mijn dochters zijn duidelijk nog niet klaar. Baalt hij even, want nu moet hij toch echt de Nintendo Switch vaker gaan delen. Just Dance 2019 is een spel waarbij je, de titel zegt het al, moet dansen. De danjes van verschillende liedjes worden op beeld voorgedaan. De kunst is om het exact, met een Joy Con in de hand, na te doen. Soms gaan de dansjes er zo wild aan toe, dat er weleens een Joy Con door de lucht vliegt. Jammer dat mijn meiden weigeren de polsbandjes om te doen, zou een hoop puinhoop schelen. Al met al een superleuk spel op de Nintendo Switch voor kinderen (en ouders) die wel van een dansje houden.

Review Mario Tennis Aces

Mario Tennis Aces is een perfect spel om als gezin te spelen. Het komt er op neer dat je samen een potje gaat tennissen. Maar je kunt ook als singleplayer de tennisbaan op gaan. Mario Tennis Aces ziet er grafisch mooi uit en de bewegingen met de controllers werken ook echt prima. Toch lijken mijn kinderen het spelletje snel gezien te hebben. Want waar het op neer komt, is dat je keer op keer een potje gaat tennissen. Wellicht zijn mijn kinderen verwend door de uitdagingen in andere Nintendo Switch spellen.

Grafisch: 4/5
Geluiden/muziek: 4/5
Speelbaarheid: 3/5
Leeftijd: 5+

Review Arms voor Nintendo Switch

In het spel Arms ga je met verlengbare armen tegen elkaar boksen. Het klinkt niet heel girly, maar gek genoeg vindt mijn oudste dochter dit één van de leukste spellen op de Nintendo Switch. Door de verlengbare armen heb je de mogelijkheid om de overkant van de ring te kunnen halen. Toch is het overzichtelijk en dat maakt het spel zo leuk. Je wordt niet roekeloos op je neus gestompt, maar je hebt even de tijd om de stoten te incasseren. Ook de lichaamsbeweging is bij dit spel lekker aanwezig. Met de controllers in je handen zorg je voor de bewegingen van de verlengbare armen. Daarnaast, als ik mijn dochter het zo zag spelen, worden ook de lachspieren flink getraind. Arms voor Nintendo Switch is eigenlijk gewoon een gezellig uitziende innovatief vechtspel. Helemaal top voor kinderen.

Grafisch: 4/5
Geluiden/muziek: 4/5
Speelbaarheid: 3/5
Leeftijd:

Review Toad Treasure Tracker

Kapitein Toad, één van de beste secundaire personages in het Super Mario-universum, gaat op missie om Toadette te redden van een reusachtige kraai genaamd Wingo. Het is een avontuur gericht op de wat jongere Nintendo Switch spelertjes. Een doorgewinterde speler als mijn zevenjarige zoon, speelt dit spel in twee dagen uit. Mits ik zijn schermtijd wat opkrik. Neemt niet weg dat hij er ontzettend veel lol en plezier aan beleefd heeft. Het spel doet je een beetje denken aan een doorsnee Mario-avontuur. Je weet wel, Mario redt zijn prinses Peach. Echter krijgt de speler hier te maken met ingewikkelde puzzelscenario’s. Het spel is helder, vrolijk en nog redelijk leerzaam ook. Wat weer een beetje schuldgevoel weghaalt voor het tijdelijk opkrikken van de schermtijd voor een review. Mijn zoon geeft het spel een 8. Het heeft zijn zelfvertrouwen in zijn game-skills in ieder geval flink goed gedaan.

Review Nintendo Labo

Al eerder schreef ik een uitgebreide review over de Nintendo Labo. In deze review kun je echt alle ins en outs lezen over dit vernieuwende spel voor de Nintendo Switch. Nintendo Labo is zoveel meer dan een simpel knutselpakket. Bouwen, spelen en ontwikkelen komt bij elkaar en dat maakt Nintendo labo vernieuwend in de wereld van games. Nadeel is wel dat het heel veel ruimte in beslag neemt, als de bouwpakketten eenmaal zijn opgebouwd. Al met al geven mijn kinderen Nintendo Labo het cijfer 7 en dat is dan vooral gebaseerd op het bouwen. De games vinden ze leuk, maar de uitdaging is er ietwat te snel vanaf. En het ontwikkelen, programmeren gaat ze duidelijk nog een stap te ver.

Inmiddels zijn er verschillende Nintendo Labo pakketten verkrijgbaar >>

Lees hier reviews van Nintendo Switch spellen